סוף לחגיגות: עתירה נגד גן האירועים הבלתי חוקי

אבי יעקב 2 Comment on סוף לחגיגות: עתירה נגד גן האירועים הבלתי חוקי

לאחר חודשים של פניות לרשויות האכיפה ללא מענה, המאבק נגד מתחם האירועים הבלתי חוקי ששולט על הכביש עולה רמה. עתירה חדשה של רגבים ומועצת גוש עציון: "לפלסטינים יש בהחלט סיבה למסיבה"

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עתירה חדשה שהוגשה אמש לבית המשפט המחוזי בירושלים, דורשת הריסה מיידית של מתחם ארועים לא חוקי שנבנה ללא כל היתר ובניגוד לחוק בפאתי הכפר אל- ח'אדר, בשטח C הנתון לשליטה ישראלית מלאה. המתחם ממוקם בצמוד לכביש 60, ציר תנועה מרכזי המחבר בין ישובי גוש עציון והר חברון לירושלים, עליו נוסעים אלפי תושבים מדי יום.

גן הארועים כולל מספר מבנים, מתחם מפותח לארוח בכמה מפלסים וחניה רחבת ידיים. עוד בתחילת עבודות הפיתוח, פנו תנועת רגבים ומעצת גוש עציון לרשויות האכיפה בדרישה לעצור אותן. רק כעבור תקופה ארוכה התקבלה תגובת המינהל האזרחי הטוענת כי אכן הוצאו צווי הפסקת עבודה וצווי הריסה והאכיפה תתבצע על פי סדרי עדיפויות. בשנה שחלפה, עברייני הבניה השלימו את עבודות הפיתוח תוך התעלמות מוחלטת מהצווים, ואף הגישו בקשה להיתר בדיעבד, שנדחתה. כל זאת בעוד גן הארועים פתוח לציבור ומקיים ארועים מדי יום, ואכיפה – אין.

העתירה מציינת הן את הקרבה הגבוהה לכביש, ואת העובדה שהבניה בתוך צו איסור בניה צבאי, מצב המהווה סיכון בטחוני ממשי לנוסעי הכביש ודורש אכיפה מוגברת ולבסוף מציינת את "המנהג שעשו להן רשויות החוק להעלים עין באופן גורף מעברייני בניה ערבים ".

על פי נתוני רגבים, במרחב זה בלבד קיימים למעלה מ-370 מבנים בלתי חוקיים ועשרות פלישות חקלאיות, שמשתלטים על אלפי דונמים בשטחים הפתוחים.
"הפלסטינים חוגגים על חוסר המשילות" אומר משה שמואלי, רכז יו"ש בתנועת רגבים. "מדובר במתחם שמארח מדי ערב חתונות ומסיבות, על אחד מהכבישים הכי סואנים סביב ירושלים, פחות מחצי קילומטר מהמנהרות. אנו רואים שוב ושוב כיצד המערכה על שטחי C כבר מזמן אינה רק באמצעות שתילת עצים והקמת פחונים: הרשות הפלסטינית בתנופת בניה מאסיבית בכל יהודה ושומרון מדרום ועד צפון, ומקימה פארקים, גני ארועים, מתחמי נופש, מוסדות ומפעלים. אנו רואים לנגד עינינו את התגשמות הצהרות הפלסטינים על הקמת מדינת – ומדינת ישראל ממשיכה להתעלם."

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן: "הגיע זמן לשים סוף לחגיגה! מדובר בגן אירועים שנבנה ע"י ערבים המנצלים את המחסור באכיפה באזור להשתוללות של בניה במקום. גן האירועים, נמצא על שטח אשר על מרביתו יש צו איסור בניה צבאי ובנוסף הוא יושב על עתיקות ארכיאולוגיות. כך למשל על מערת קבורה שנמצאת במקום הוא בנה בריכה בדרך שרומסת את החוק ואת שמירת ההיסטוריה במקום".

"זאת ועוד", אומר נאמן, "לאחר קבלת צווים מהמנהל האזרחי אותו פורע חוק, הפר את הצווים פעם אחר פעם והמשיך בבניה בלתי חוקית. במועצת גוש עציון משקיעים לילות כימים במאבק נגד ההשתלטות הערבית העוינת על אדמות הלאום. גן האירועים נמצא בשטח אסטרטגי שמחבר את גוש עציון לירושלים ואנו דורשים את האכיפה והפיקוח במקום".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מערכת הביטחון והרשיות גם כן נותנות רוח גבית להשטלטות על שטחי מדינת ישראל על ידי הערבים .
    ואילו ליהודים היא הורסת כל מבנה הכי קטן .

  2. 1

    ישראל היא גן עדן לעבריינים
    אכיפה אפסית = הפקרות
    ולא רק בבניה הערבית אלא גם בריכוזים החרדים